Nyheter från PWS

PWS söker Marknadsinformatör

27.02.2018

PWS har en ledande position på den nordiska marknaden med produkter för rationell avfallshantering och källsortering. Som svenskt bolag är vi på PWS väl insatta i vad som krävs för att få en effektiv avfallshantering, som är anpassad till nordiska förhållanden. 
Som ett kreativt företag, koncentrerar vi oss på produktsystem och produktutveckling i nära samarbete med våra kunder.

Vi är inne i en expansiv fas och söker nu en person som kan vara spindeln i nätet vad gäller marknadsföring och extern kommunikation samt ge stöd åt organisationen i marknadsfrågor. PWS är det lilla internationella bolaget där du som anställd har stora möjligheter att påverka och driva dina idéer. Vi har korta beslutsvägar, välkomnar nytänk och sitter i fräscha lokaler i centrala Perstorp med gångavstånd från tågstationen.

Tjänsten är helt ny och det finns stora möjligheter att påverka och utforma den, då det ingår att ta fram nya strategier och processer.

PWS vision är att vara den ledande leverantören inom vårt affärsområde i Norden och att kontinuerligt utveckla effektiva nischprodukter och affärslösningar för de nordiska marknaderna. Vi strävar efter att alltid uppnå bästa kvalité i innovation, leverans och service.

• för en sund och lönsam tillväxt

• för en attraktiv företagskultur

• för att skydda resurser och tillverka på ett hållbart sätt

Vi strävar också efter att vara ett attraktivt företag att arbeta för, med en entreprenöriell företagskultur.

PWS Nordic har 30 anställda varav 14 personer är placerade på huvudkontoret i Perstorp.

 

Beskrivning av uppdraget:

Du kommer bli en viktig del i organisationen där dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:

• Ansvara för och strukturera intern och extern kommunikation

• Bidra till och utföra kommunikationsstrategier och aktiviteter

• Ta egna initiativ, organisera och ansvara för marknadsrelaterade frågor

• Utveckla och forma bildspråk samt marknadsmaterial

• Kontakt med reklambyrå gällande marknadskommunikation

• Ansvara för uppdatering av företagets hemsida

• Stötta organisationen i framtagande av ex marknadsmaterial och säljpresentationer

• Planera och ansvara för genomförande av olika kund- och leverantörsevent

• Planera och projektleda medverkan på mässor

• Ta fram utbildningsmaterial och ansvara för utbildning internt

• Utveckla marknadsstrategier Du kommer att rapportera direkt till VD.

 

Kvalifikationer


Du som söker ska ha en relevant utbildning för tjänsten t.ex. inom marknadsföring, kommunikation, projektledning eller liknande. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom arbetsrollen.

Då du även kommer att arbeta mot Danmark, Norge och Finland är det ett krav att du hanterar engelska obehindrat både muntligt och skriftligt. Det är även meriterande om du har förståelse för det danska och norska språket.

Självklart är du en van datoranvändare och har erfarenhet från officepaketet samt något bildbehandlingsprogram. Du har känsla för kombinationen bild och text, är duktig på att uttrycka dig skriftligt och kan anpassa språket utifrån situation och kanal.

B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav då det ingår en del resor i tjänsten.

 

Personliga egenskaper

I denna rekrytering lägger vi ett stort fokus på dina personliga egenskaper. För att trivas hos oss på PWS är det viktigt att du är både hjälpsam och prestigelös. Du vågar ifrågasätta, är nyfiken i din läggning och har ett öppet sinne. Du gillar att ta initiativ och du har en förmåga att gå utanför boxen.

Som PWS's nya marknadsinformatör ser vi att du har ett stort intresse för marknadsföring och kommunikation, samt att du har en förståelse för B2B-försäljning. Som person är du kvalitetsmedveten, ansvarsfull, strukturerad och målmedveten. Du är initiativrik och gillar att driva olika typer av projekt.

Eftersom det är en helt ny tjänst är det viktigt att du är lösningsfokuserad, beslutsam och van vid självständigt arbete. Du erbjuds en anställning i ett växande företag som ger stora möjligheter till personlig utveckling.

 

Sök redan idag!


I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark. Urval sker löpande och intervjuer kommer preliminärt att äga rum på Badenoch & Clarks kontor i Helsingborg den 19 & 20 mars. Som en del i vår kvalitetssäkrade process kommer du eventuellt att få utföra personlighetstester samt videointervjuer som är kopplade till tjänsten. Dessa aktiviteter tillhör vårt urvalsarbete och är därför viktiga att utföra. Håll utkik i din inkorg/skräppost.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Christian Nilsson, christian.nilsson@badenochandclark.se Vi ser fram emot din ansökan senast den 7 mars.

Varmt välkommen med din ansökan!